De situatie met de klant over de gasmeter met de code 28100 die in de uitzending van Max Meldpunt aan bod is gekomen, is door netbeheerder Stedin opgelost. De klant heeft een nieuwe meter gekregen en het te veel berekende verbruik wordt door de energieleverancier gecorrigeerd. Wij hebben in ons verzorgingsgebied geen gasmeters van dit type hangen. Wel hebben 4000 klanten een slimme gasmeters met metercode 28101 (bouwjaar 2010-2013) in ons verzorgingsgebied.

De slimme gasmeter functioneert goed

Er is geen aanleiding om de slimme gasmeters (metercode 28101) allemaal te vervangen op basis van een defect wat zich sporadisch voordoet.

Problemen worden automatisch doorgegeven

Bij de 28101 krijgt Coteq dus direct een melding van een defect. Ook is er een foutcode zichtbaar in de display van de gasmeter. Als wij zien dat zich een sensordefect voordoet of wij worden er via de klant op geattendeerd, gaan we dit uiteraard netjes oplossen. Zo wordt in dat geval de defecte meter vervangen en vindt er voor de klant een correctieberekening plaats. Dus op twee manieren is zichtbaar dat er een defect is ontstaan.

Heb ik deze gasmeter?

De kans is klein dat je deze meter thuis hebt hangen, maar je kunt dit controleren door naar de metercode op de gasmeter te kijken. Waar je de metercode kunt vinden lees je in onze handleidingen.

Mijn meter staat op administratief uit

Als je de administratieve status op niet uitlezen hebt staan, leest Coteq de meter niet uit voor de meterstanden. Wel worden eventuele foutcodes doorgegeven. Coteq kan dus wel zien als er zich een probleem voordoet.

Vragen?

Heb je na het lezen van dit bericht nog vragen? Neem dan op werkdagen contact met ons op via telefoonnummer: 0546 – 836 666 of per e-mail: info@coteq.nl.

Contact opnemen