Elektriciteitsaansluiting

Waarvoor komt een extra meetpunt van pas?

Een extra meetpunt (MLOEA) kan van pas komen voor zowel particulieren als voor bedrijven. Het is een tweede meter (of meerdere meters) achter de bestaande hoofdmeter en aansluiting. Zo kun je meerdere energieleveranciers op één aansluiting nemen, waardoor je bijvoorbeeld het verbruik en/of de teruglevering apart van elkaar kan laten meten en verrekenen via verschillende energieleveranciers. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Wat zijn de voorwaarden voor een extra meetpunt?

Iedere aansluiting is in principe geschikt voor een extra meetpunt (secundair allocatiepunt), maar er gelden wel een aantal voorwaarden. Lees meer welke dit zijn.

Lees meer
Hoe vraag je een meer op één-aansluiting (MLOEA) of extra meetpunt aan?

Je vraagt een extra meetpunt (secundair allocatiepunt) of een meer-leveranciers-op-één-aansluiting aan via Mijnaansluiting.nl. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Kan ik als grootverbruikklant een aanvraag doen om mijn stroomaansluiting te verzwaren?

Ja, je kunt als grootverbruikklant nog een aanvraag doen om je stroomaansluiting te verzwaren. Zodra je de aanvraag volledig hebt ingediend, word je op een wachtlijst geplaatst. Een volledige opdracht bestaat uit getekende offerte + bijbehorende aansluit- en transport overeenkomst (ATO). Nadat wij de volledige opdracht ontvangen hebben, zullen wij de gevraagde aansluiting zoals overeengekomen in de offerte realiseren. Dit betekent dat wij de de aansluiting realiseren, maar je voor het gewenste (extra) transportvermogen op de wachtlijst komt te staan. Dit geldt zowel voor het (extra) gewenste transportvermogen voor levering als voor teruglevering van elektriciteit.  Lees verder voor meer details over het proces van het verzwaren van je stroomaansluiting.
 

Lees meer
Kan ik als grootverbruikklant een verzoek indienen voor verhoging van mijn gecontracteerd transportvermogen?

Als je een grootverbruikklant bent en je wilt je gecontracteerde transportvermogen verhogen, kun je een verzoek indienen. Dit verzoek plaatst je op een wachtlijst. Lees verder voor meer informatie over het indienen van een verzoek tot verhoging van je gecontracteerde transportvermogen.

Lees meer
Kan ik als grootverbruikklant in Almelo of Oldenzaal een nieuwe aansluiting aanvragen?

Ja, als een grootverbruikklant kun je nog steeds een aanvraag indienen voor een nieuwe aansluiting. Zodra je dit doet, kom je op een wachtlijst te staan. Voor verdere details over het aanvragen van een aansluiting, lees verder.

Lees meer
Merk ik iets van de krapte op het elektriciteitsnet?

Als particuliere of zakelijke klant met een kleinverbruikaansluiting merk je niet direct iets van de krapte op het elektriciteitsnet. Voor een zakelijke klant met een grootverbruikaansluiting ligt dit anders. Voor meer informatie over het elektriciteitsnet, lees verder.

Lees meer
Welke soorten stroomaansluitingen bestaan er?

We kennen in Nederland 1-fase- en 3-fasen-elektriciteitsaansluitingen. Wat betekent dat precies? Welke soorten zijn er allemaal? Lees verder voor meer informatie over stroomaansluitingen.

Lees meer
Waarom bestaat mijn gecontracteerd transportvermogen uit twee waardes?

Je gecontracteerde transportvermogen wordt uitgedrukt in kW (kilowatt) en bestaat uit twee waardes, te weten verbruik en teruglevering. Meer weten over je gecontracteerde transportvermogen? Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Wat is gecontracteerd transportvermogen?

Het gecontracteerd transportvermogen is het vermogen dat we voor grootzakelijke klanten reserveren. Lees verder voor meer informatie over gecontracteerd transportvermogen.

Lees meer
Welke aansluiting heb ik nodig als ik duurzame energie opwek en teruglever?

Als je elektriciteit gaat terugleveren, dan mag je met een bestaande éénfase-aansluiting een installatie tot 5,5kVA (25A) aansluiten. Dit houdt in dat je een éénfase omvormer tot 5,5 kVA kunt aansluiten op de meterkast. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Wat is de aansluitwaarde van mijn elektriciteitsaansluiting?

De aansluitwaarde van je elektriciteitsaansluiting staat vermeld op de rekening van je energieleverancier. Lees verder voor meer informatie over de aansluitwaarde van je elektriciteitsaansluiting.

Lees meer
Welke capaciteit heeft mijn hoofdzekering?

Je vindt de capaciteit van je hoofdzekering terug op de jaarrekening van je energieleverancier. Lees verder voor meer informatie over je hoofdzekering.

Lees meer
Ik heb een nieuwe kleinverbruikaansluiting aangevraagd via Mijnaansluiting.nl, en dan?

Op Mijnaansluiting.nl staat precies vermeld wat je moet doen om je aansluiting aan te vragen of te wijzigen. Lees verder voor meer informatie over je aansluiting.

Lees meer
Wanneer kan ik elektriciteit verwachten als ik een nieuwe aansluiting heb aangevraagd?

Wij streven ernaar aan om jouw aansluiting binnen de wettelijke aansluittermijn te realiseren. Wanneer je precies via jouw nieuwe aansluiting daadwerkelijk elektriciteit geleverd krijgt, hangt af van de door jou gekozen energieleverancier. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer