Merk ik iets van congestie of krapte op het stroomnet?
Als particuliere of zakelijke klant met een kleinverbruikaansluiting merk je in principe niets van de krapte op het elektriciteitsnet. Toch kan het gebeuren dat er door de grote drukte op het net er vaker stroomstoringen zijn dan je gewend bent. We doen er wel alles aan om deze zoveel mogelijk te voorkomen! Als je een zakelijke klant bent met een grootverbruikaansluiting, dan kan je meer merken van congestie of krapte op het net.

Krapte en grootverbruikaansluitingen
Je merkt het met een grootverbruikaansluiting bijvoorbeeld in sommige gebieden als je een bestaande aansluiting wil verzwaren of een nieuwe aansluiting wilt aanvragen. Lees meer over de precieze ontwikkelingen op het gebied van transportcapaciteit in ons verzorgingsgebied.
Aansluiting wijzigen of een nieuwe aanvragen
Wil je een nieuwe grootverbruikaansluiting aanvragen of je aansluiting verzwaren in een gebied waar transportschaarste is afgekondigd, maar lees je dat er geen capaciteit is of een onderzoek loopt? We nodigen je in alle gevallen uit een aanvraag te doen in Mijnaansluiting.nl! Mocht een nieuwe aansluiting of wijziging niet mogelijk zijn, dan kom je op een wachtlijst te staan. Zo weten wij welke behoefte er is en informeren we je zodra er wél ruimte is.
Transportvermogen mag je niet overschrijden
Het is niet toegestaan je gecontracteerde transportvermogen te overschrijden. Overschrijd je het toch? Dan wordt je gecontracteerde vermogen niet automatisch aangepast. Naast dat dit niet toegestaan is, kan het leiden tot schade aan het elektriciteitsnet. Heb je meer vermogen nodig, vul dan dit formulier in (ook als er mogelijk schaarste is in jouw omgeving). Zo weten wij welke behoefte er is, kom je op een interesselijst te staan en informeren we je zodra er wél ruimte is op ons net. Lees meer over het gecontracteerde transportvermogen.