Ik heb geen warm water > Kook het water vooraf en gebruik een thermoskan, zodat je toch warm water hebt.

De koelkast is vol > Houd de vriezer en koelkast zoveel mogelijk gesloten.

De verwarming doet het niet > Probeer de warmte, vooral in de winter, zoveel mogelijk binnen te houden. Sluit de ramen en deuren.

Ik werk vanuit huis en heb internet nodig > Laad de mobiele apparatuur, zoals de telefoon, laptop en tablet vast op. Maak een wifi-hotspot aan op de mobiele telefoon.

Ik heb elektrische deuren en/ of rolluiken > Zorg dat de rolluiken en roldeuren omhoog staan of zet ze op de handbediening.

Ik heb een alarmsysteem > Een elektrisch alarmsysteem gaat af als de elektriciteit wordt onderbroken. Zet het tijdig uit en meld aan de centrale dat je een elektriciteitsonderbreking verwacht.

Ik heb gevoelige apparatuur > Verwijder de stekker van bijvoorbeeld de zonnepanelen, televisie, radio, (spel)computer, modem en router uit het stopcontact.

Ik gebruik medische apparatuur > Gebruik je medische apparaten voor bijvoorbeeld de beademing of voor dialyse? Deze apparatuur kan tijdelijk niet werken. Meld de stroomonderbreking daarom bij jouw medische hulppost. Bij de thuiszorgwinkel of medische hulppost zijn alternatieven op accu of batterijen beschikbaar.

Mijn bedrijf heeft ieder moment stroom nodig > Jouw bedrijf heeft altijd elektriciteit nodig. Je kunt overwegen om voor die dag een aggregaat te huren. Je huurt een aggregaat bijvoorbeeld bij de bouwmarkt of bij een verhuurbedrijf. Deze huurkosten betaal je zelf.