Dank voor het invullen

Je hebt ons laten weten dat je geen gebruik wenst te maken van ons aanbod om gratis slimme energiemeters bij je te plaatsen. Wij gaan dit verwerken.

Wat betekent je keuze?

Als je de slimme meters weigert, behoud je vooralsnog je huidige energiemeters. Je kunt dan dus geen gebruik maken van de voordelen van de slimme meters:

  • Slimme meters worden automatisch op afstand uitgelezen (ook bij verhuizing of overstap). Je hoeft dan zelf geen meterstanden meer door te geven. Met je huidige meters moet je dat wel zelf doen.
  • Met slimme meters ontvang je elke twee maanden een verbruiksoverzicht van uw energieleverancier. Hierdoor heb je vaker inzicht in je energieverbruik dan met je huidige meters, waarmee je slechts één keer per jaar een overzicht ontvangt.

Strenge kwaliteitseisen

Coteq Netbeheer controleert periodiek of je huidige energiemeters nog aan de strenge eisen voldoen. Als je meters vervangen moeten worden, dan plaatsen wij conventionele digitale meters die niet op afstand uit te lezen zijn. Coteq plaatst geen meters met draaischijf (Ferraris-meters) meer.

Wel slimme meters, niet op afstand uit laten lezen

Coteq Netbeheer respecteert je keuze. Toch kun je alsnog besluiten slimme meters te laten plaatsen. Je hebt hierbij de mogelijkheid de slimme meters ‘administratief uit’ te laten zetten. Je slimme meters functioneren dan zoals je huidige meters. Coteq mag de slimme meters dan niet periodiek op afstand uitlezen, maar je kunt wel een energieverbruiksmanager aan je slimme meters koppelen. Een energieverbruiksmanager is een display of app die - alleen jou! - inzicht geeft in hoeveel energie je op een bepaald moment verbruikt. Dit inzicht kan je helpen energie te besparen. Lees meer over Energieverbruikmanagers op de site van Milieucentraal.

Als de slimme meters ‘administratief uit’ staan, dien je nog steeds zelf jaarlijks je meterstanden door te geven. Ook ontvang je geen tweemaandelijkse overzichten van je verbruik. Je kunt de uitleesfunctie op een later moment altijd kosteloos laten aanzetten.

Wil je toch slimme meters?

Wij geven je graag de gelegenheid terug te komen op je beslissing. Je kunt tot 28 dagen na dagtekening van deze e-mail alsnog kosteloos slimme meters laten plaatsen. Dat regel je via dit formulier.

Vraag je na het verstrijken van deze 28-dagentermijn slimme meters aan, dan is de plaatsing niet meer gratis. De op dat moment actuele tarieven voor het vervangen van de slimme meter na weigering zijn dan van toepassing.

Vragen of meer informatie

Meer informatie over de slimme meter vind je hier. Heb je nog vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0546 – 83 66 66 of stuur een e-mail naar info@coteq.nl.

Neem contact op