Tarieven kleinverbruik
Je betaalt als kleinverbruiker periodieke en soms eenmalige kosten.
Storing? Bel 0800-9009
Alles over jouw elektriciteitsaansluiting thuis of van je bedrijf (kleinzakelijk).
Als je stroom verbruikt en in Almelo, Goor of Oldenzaal woont of werkt, heb je een elektriciteitsaansluiting van Coteq Netbeheer. In dit onderdeel vind je meer informatie die voor jou relevant is. Is jouw aansluiting groter dan 3x80 ampère en ontvang je zowel facturen van ons als van je energieleverancier? Dan val je onder grootverbruik (zakelijk).
Netbeheerders zorgen voor het beheer van de elektriciteits- en gasnetten. Op dit moment zijn er in Nederland 7 regionale netbeheerders voor elektriciteit en gas. Coteq Netbeheer is een van deze netbeheerders.
Particuliere en kleinzakelijke klanten regelen de meeste zaken voor hun elektriciteitsaansluiting via hun energieleverancier. Het aanvragen van een aansluiting, het wijzigen of (laten) verwijderen regel je zelf via Mijnaansluiting.nl. Denk hierbij niet alleen aan een nieuwe aansluiting en het (laten) afsluiten, maar ook aan het verplaatsen en het wijzigen van de zwaarte van je aansluiting voor bijvoorbeeld het terugleveren van energie.
We onderhouden het elektriciteits- en gasnet in een bepaald vastgesteld gebied en zorgen ervoor dat de energieleverancier elektriciteit naar je woning of bedrijfspand kan transporteren. Daarnaast leggen we nieuwe of tijdelijke aansluitingen aan en wijzigen of verwijderen we bestaande aansluitingen. Voor al deze zaken brengen we kosten in rekening die je terugvindt in ons tarievenoverzicht. Deze netbeheerkosten betaal je als kleinverbruiker via de energieleverancier. Hoeveel transportkosten je betaalt is afhankelijk van de grootte van je aansluiting.
Je betaalt als kleinverbruiker periodieke en soms eenmalige kosten.
De meeste huishoudens hebben een hoofdzekering met een capaciteit tot en met 3x25A of tot en met 1x35A. Wil je weten welke aansluitwaarde jij precies hebt? Bel dan tussen 8:00 en 17:00 uur met 0546-836 666 uur of stel je vraag via e-mail info@coteq.nl en vermeld je adresgegevens.
Het aanpassen van de aansluitwaarde regel je via Mijnaansluiting.nl. Als je twijfelt of je een verzwaring van je aansluiting nodig hebt omdat je bijvoorbeeld zonnepanelen laat plaatsen of omdat je elektrisch wilt gaan koken, raden wij aan dit te laten onderzoeken door een erkend installateur. Wij kunnen helaas niet voor je bepalen welke capaciteit je nodig hebt.
Als een verhoging van je capaciteit nodig blijkt te zijn, regel je dit vervolgens zelf via Mijnaansluiting.nl, waarna het verzoek bij ons terechtkomt. Dit geldt natuurlijk ook voor een eventuele verlaging, afhankelijk van je situatie.
Op Mijnaansluiting.nl staat precies vermeld wat je moet doen om je aansluiting aan te vragen of te wijzigen. Lees verder voor meer informatie over je aansluiting.
Lees meerWij streven ernaar aan om jouw aansluiting binnen de wettelijke aansluittermijn te realiseren. Wanneer je precies via jouw nieuwe aansluiting daadwerkelijk elektriciteit geleverd krijgt, hangt af van de door jou gekozen energieleverancier. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerDe aansluitwaarde van je elektriciteitsaansluiting staat vermeld op de rekening van je energieleverancier. Lees verder voor meer informatie over de aansluitwaarde van je elektriciteitsaansluiting.
Je vindt de capaciteit van je hoofdzekering terug op de jaarrekening van je energieleverancier. Lees verder voor meer informatie over je hoofdzekering.
Lees meer