Het gebeurt weleens dat een uitleesstoring later terugkomt. Er is een overstap geweest naar een nieuw uitleessysteem, omdat de softwareleverancier de software van het oude systeem niet langer ondersteunt. Dit leidt helaas tot deze uitleesstoringen van de slimme meters.
Je hoeft niets te doen
Als er bij jou (weer) sprake is van een uitleesstoring, dan hoef je niets te doen. Je ziet in dat geval de meterstanden op je slimme meter zelf. Ook loopt het verbruik op de telwerken van je meter normaal op als je stroom of gas verbruikt. Jouw meter meet dus nog wel je verbruik. Weet je het niet zeker? Doorloop dan dit stappenplan om te achterhalen of je meter misschien stuk is.
Over het oplossen van de storing
In veel gevallen lost de storing zichzelf na enkele dagen weer op. Zodra de meter weer bereikbaar is worden de meterstanden alsnog doorgegeven aan jouw energieleverancier. In het geval van een langdurige storing wordt er een signaal naar ons gestuurd om deze op afstand op te lossen.