Meter en meterstanden

Wat is een slimme meter?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer
Hoe weet ik of ik een slimme meter heb?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer
Waar kan ik melden dat ik de meterstanden niet kan zien?

Wat vervelend dat je de meterstanden niet ziet! We vragen je om eerst contact op te nemen met je energieverancier. Als zij geen problemen ervaren met de app, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder waar je dan terechtkunt. 

Lees meer
Kan ik op een slimme meter de meterstanden aflezen?

Ja, dat kan. Zowel op de slimme gas- als de slimme elektriciteitsmeter kun je zelf je meterstanden op het display aflezen. Voor meer informatie over het aflezen van je slimme meter, lees verder.

Lees meer
Worden er standen uitgelezen als de meter administratief uit staat?

Nee, de netbeheerder mag geen data ophalen uit je slimme meter als je deze administratief uit hebt laten zetten.

Lees meer
Ik denk dat mijn slimme meter stuk is: wat kan ik doen?

Neem eerst contact op met je energieverancier als je vermoedt dat je slimme meter stuk is. Als zij geen problemen ervaren met de app of verbruiksmanager, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder wat je dan kan doen. 

Lees meer
Brengen jullie kosten in rekening voor het administratief aan- of uitzetten van de slimme meter?

Nee, we brengen geen kosten in rekening voor het administratief aan- of uitzetten van je slimme meter.

Lees meer
Als ik in een huis kom waar de vorige bewoner de slimme meter heeft geweigerd, wat dan?

Als je als nieuwe bewoner een slimme meter wilt, kun je deze aanvragen en wordt een vergoeding gevraagd voor een prioriteitsaanvraag (€72,60 incl. btw voor beide meters), tenzij we hem actief bij je aanbieden om andere redenen.

Lees meer
Zijn er kosten aan verbonden als ik nu een slimme meter wil, als ik hem eerst geweigerd heb?

Lees meer over de kosten als je alsnog een slimme meter wilt, terwijl je hem eerst geweigerd hebt.

Lees meer
Verbruikt de slimme meter elektriciteit en betaal ik daar ook voor?

Ja, de meter verbruikt elektriciteit bij het uitlezen, maar daarvoor hoef je niet te betalen.

Lees meer
Kan ik met een slimme meter zomaar worden afgesloten?

Nee, dat is niet zomaar mogelijk. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Hoe digitaal veilig is een slimme meter?

Het slimme metersysteem is uitgebreid getest en beveiligd tegen inbraakpogingen (hacken).

Lees meer
Kan Coteq met de slimme meter zien welke apparaten ik bezit en wanneer deze stroom verbruiken?

Nee. Coteq Netbeheer meet alleen de uitwisseling van energie tussen je aansluiting en het net. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Heb ik last van straling als ik in de buurt kom van mijn slimme meter?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer
Waarom is een slimme meter belangrijk?

De slimme meter is een belangrijke voorbereiding op toekomstige ontwikkelingen. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Wat zijn de voordelen van een slimme meter?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer