Slimme meter

Waarom zie ik geen meterstanden of verbruiksgegevens in de verbruiksmanager of app?

Door een uitleesstoring zijn de meterstanden van de slimme meter op dit moment niet beschikbaar op de app of verbruiksmanager van je energieleverancier.

Lees meer
Waarom vraagt de energieleverancier meterstanden op terwijl ik een slimme meter heb?

Mogelijk kan de slimme meter niet uitgelezen worden waardoor de meterstanden ook niet kunnen worden doorgegeven aan de energieleverancier.

Lees meer
Wat is een slimme meter?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer
Zijn er kosten aan verbonden als ik nu een slimme meter wil, als ik hem eerst geweigerd heb?

Lees meer over de kosten als je alsnog een slimme meter wilt, terwijl je hem eerst geweigerd hebt.

Lees meer
Hoe zit het met mijn privacy met de slimme meter?

Op het gebied van wet- en regelgeving rondom Privacy & Security heeft Nederland een voortrekkersrol in Europa.

Lees meer
Zijn mijn gegevens in te zien door derden, mogen de gegevens zomaar worden doorgegeven aan andere bedrijven?

Nee. De Algemene Verordening Gegevensbescherming staat dit niet toe en deze is van toepassing op het gebruik van uw gegevens door Coteq en uw energieleverancier.

Lees meer
Wat zijn de voordelen van een slimme meter?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer
Waarom is een slimme meter belangrijk?

De slimme meter is een belangrijke voorbereiding op toekomstige ontwikkelingen.

Lees meer
Ik wil geen slimme meter (meer), wat moet ik doen?

Bekijk de verschillende mogelijkheden die voor jou van toepassing zijn als je geen slimme meter meer wilt.

Lees meer
Hoe lang worden de dagstanden opgeslagen?

De dagstanden worden opgeslagen in een beveiligde gezamenlijke database van de netbeheerders.

Lees meer
Worden er standen uitgelezen als de meter administratief uit staat?

Nee, de netbeheerder mag geen data ophalen uit je slimme meter als je deze administratief uit hebt laten zetten.

Lees meer
Kan ik met een slimme meter zomaar worden afgesloten?

Nee, dat is niet zomaar mogelijk.

Lees meer
Hoe digitaal veilig is een slimme meter?

Het slimme metersysteem is uitgebreid getest en beveiligd tegen inbraakpogingen (hacken).

Lees meer
Heb ik last van straling als ik in de buurt kom van mijn slimme meter?

Met een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.

Lees meer
Brengen jullie kosten in rekening voor het administratief aan- of uitzetten van de slimme meter?

Op het gebied van wet- en regelgeving rondom Privacy & Security heeft Nederland een voortrekkersrol in Europa.

Lees meer
Als ik in een huis kom waar de vorige bewoner de slimme meter heeft geweigerd, wat dan?

Als je als nieuwe bewoner een slimme meter wilt, kun je deze aanvragen en wordt een vergoeding gevraagd voor een prioriteitsaanvraag (€72,60 incl. btw voor beide meters), tenzij we hem actief bij je aanbieden om andere redenen.

Lees meer
Verbruikt de slimme meter elektriciteit en betaal ik daar ook voor?

Ja, de meter verbruikt elektriciteit bij het uitlezen, maar daarvoor hoef je niet te betalen.

Lees meer
Kan ik op een slimme meter de meterstanden aflezen?

Ja, dat kan. Zowel op de slimme gas- als de slimme elektriciteitsmeter kun je zelf je meterstanden op het display aflezen.

Lees meer