Storing? Bel 0800-9009
Hier vind je alle vragen over jouw gas- of elektriciteitsaansluiting, je energiemeter en alles wat daarmee samenhangt.
Heb je gezocht en staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze collega's.
Een uitleesstoring is een storing waarbij er geen communicatie kan plaatsvinden tussen de app of je verbruiksmanager en de slimme meter.
Lees meerAls klant merk je geen verschil. Lees meer over een aantal verschillende type storingen met verschillende storingscodes die we onderscheiden.
Lees meerEen uitleesstoring heeft verschillende redenen. Het kan voorkomen dat het display van de meter stuk is of dat er slecht bereik is, waardoor er geen communicatie kan plaatsvinden.
Lees meerHet kan zijn dat er een uitleesstoring op de meter zit, waardoor de meterstanden van de slimme meter niet beschikbaar zijn in de app of verbruiksmanager van je energieleverancier. Lees verder via onderstaande link.
Lees meerWat vervelend dat je de meterstanden niet ziet! We vragen je om eerst contact op te nemen met je energieverancier. Als zij geen problemen ervaren met de app, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder waar je dan terechtkunt.
Lees meerWij gaan de situatie analyseren en contact opnemen met een externe partij om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. In de meeste gevallen kan dit op afstand opgelost worden. Soms moet er een monteur langskomen om de meter te vervangen. Lees ook meer over het oplossen.
Lees meerJa, het is mogelijk om een uitleesstoring op beide meters te hebben. De gasmeter is namelijk gekoppeld aan de elektriciteitsmeter.
Lees meerZodra de uitleesstoring is opgelost zie je je actuele meterstanden op het display van je slimme meter en ook in de app of verbruiksmanager van je leverancier verschijnen.
Lees meerHet is lastig te zeggen hoelang het precies duurt. De oplossingen verschillen en kennen verschillende oplossingstijden. Houd in ieder geval rekening met 2 maanden.
Lees meerDe meterstanden komen bij een uitleesstoring niet automatisch door, maar moet de energieleverancier bij jou opvragen. Dit gebeurt in ieder geval op het moment dat je energieleverancier de eindafrekening opmaakt.
Lees meerHet komt soms voor dat de standen van de elektriciteit in de verbruiksmanagerbij een uitleesstoring al zichtbaar zijn, maar de gasstanden nog niet. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerNee, dat is helaas niet mogelijk. Dit kunnen we ook niet op afstand voor je achterhalen.
Lees meerJe slimme meter meet je totale energieverbruik correct. Alleen worden je meterstanden bij een uitleesstoring niet automatisch doorgezet naar de app en/of de verbruiksmanager.
Lees meerEr is een overstap geweest naar een nieuw uitleessysteem, omdat de software van het oude systeem niet langer werd ondersteund door de softwareleverancier. Dit heeft helaas geleid tot uitleesstoringen van de slimme meters.
Lees meerJe kunt in de verbruiksmanager en/of app zien welke meter een uitleesstoring heeft, aangezien de actuele meterstanden van de meter waar een storing is dan niet zichtbaar zijn.
Lees meerNee, het valt niet onder een urgente storing. Het is natuurlijk wel heel vervelend en doen er alles aan de storing zo snel mogelijk op te lossen.
Lees meer