Nee, het is helaas niet mogelijk om de meterstanden uit de periode dat je meter in storing staat te achterhalen. Ook wij kunnen deze gegevens niet achterhalen. Heeft jouw meter nu een uitleesstoring? Dan kun je altijd de meterstanden zelf bijhouden vanaf het display, opschrijven en eventueel overnemen in je app.
Meterstanden aflezen
De standen op de elektriciteitsmeter zijn bij een uitleesstoring altijd te zien op het display. Houd er rekening mee dat je de standen van telwerk 1, telwerk 2 en bij zonnepanelen telwerk 3 en telwerk 4 doorgeeft. Weet je niet zeker hoe? Bekijk dan de beschikbare handleidingen.
De display van de gasmeter staat in slaapstand, aangezien de batterij anders snel leeg gaat. Deze probeert namelijk telkens te communiceren met de elektriciteitsmeter, wat niet lukt.
Er zijn twee soorten gasmeters:
- Een met een rode balk onder het display waar een verdikking in het midden zit. Deze knop druk je in om de meterstand te zien.
- Een met drie verschillende knoppen, waarvan een knop een afwijkende kleur heeft. Deze knop druk je in om de meterstand te zien.
Display stuk
Is het display stuk? Neem dan contact op met onze servicedesk. Onze collega's zijn telefonisch bereikbaar via 0546-836 666 op werkdagen tussen 08.00 tot 17.00 uur of stuur een e-mail naar info@coteq.nl.
Alle vragen over uitleesstoringen
Meer weten over je slimme meter? Kijk dan ook eens op deze pagina.