Het kan zijn dat er een uitleesstoring op de slimme meter zit, waardoor zij de meterstanden niet op afstand kunnen uitlezen en deze dus bij jou opvragen. Ze vragen de standen op om de energieafrekening te kunnen opmaken.
Meterstanden aflezen
De standen op de elektriciteitsmeter zijn bij een uitleesstoring altijd te zien op het display. Houd er rekening mee dat je de standen van telwerk 1, telwerk 2 en bij zonnepanelen telwerk 3 en telwerk 4 doorgeeft. Weet je niet zeker hoe? Bekijk dan de beschikbare handleidingen.
De display van de gasmeter staat in slaapstand, aangezien de batterij anders snel leeg gaat. Deze probeert namelijk telkens te communiceren met de elektriciteitsmeter, wat niet lukt.
Er zijn twee soorten gasmeters:
- Een met een rode balk onder het display waar een verdikking in het midden zit. Deze knop druk je in om de meterstand te zien.
- Een met drie verschillende knoppen, waarvan een knop een afwijkende kleur heeft. Deze knop druk je in om de meterstand te zien.
De standen die je afleest geef je zelf door aan de leverancier. Is de display stuk? Maak dan een afspraak via onze servicedesk. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0546-836 666 op werkdagen tussen 08.00 tot 17.00 uur of stuur een e-mail naar info@coteq.nl.