Storing? Bel 0800-9009
We ondervinden helaas de afgelopen tijd vaker problemen met het uitleessysteem van de slimme meters. Ontdek via onderstaande vragen en antwoorden meer over de huidige situatie en wat te doen als jouw meter in storing staat.
Sinds de ingebruikname van een nieuw uitleessysteem ondervinden we problemen met het bereiken van en dataverwerking van de slimme meters. Hierdoor kan het voorkomen dat een slimme meter in storing valt. In dit geval zie je dat de meterstanden op dat moment niet beschikbaar zijn op de app of verbruiksmanager van jouw energieleverancier.
In veel gevallen lost de storing zichzelf na enkele dagen weer op. Zodra de meter weer bereikbaar is worden de meterstanden alsnog doorgegeven aan jouw energieleverancier. Is de storing langer dan 10 werkdagen? Dan ontvangen wij als netbeheerder een melding om de storing op afstand op te lossen. Als dit niet lukt maken we een afspraak om langs te komen en de meter ter plaatse te controleren om de storing te verhelpen.
Coteq Netbeheer is in Almelo, Goor en Oldenzaal netbeheerder voor elektriciteit en gas. In de andere plaatsen van ons verzorgingsgebied zijn wij alleen de netbeheerder voor gas en is Enexis of Liander jouw netbeheerder voor elektriciteit. Wil je weten wie jouw netbeheerders zijn? Dit vind je op www.mijnaansluiting.nl. Als er problemen zijn met het uitlezen van elektriciteit én gas dan gaat dit via de netbeheerder voor elektriciteit. Gaat het alleen om een uitleesstoring voor gas, dan gaat het via de netbeheerder voor gas . Je hoeft zelf niets te doen, als er een probleem is neemt jouw leverancier contact met ons op.
We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. Het oplossen van een storing duurt momenteel echter langer dan je van ons gewend bent door de problemen met het uitleessysteem die voor een groter aantal storingen zorgen.
Heb je telefonisch of per e-mail contact met ons gezocht? Dan kan het voorkomen dat het langer duurt totdat je een antwoord op jouw verzoek of vraag krijgt. Weet dat we intussen hard werken aan het verzamelen van de nodige informatie en het oplossen van het probleem.
Je hoeft niets te doen. In veel gevallen lost de storing zichzelf na enkele dagen weer op. Zodra de meter weer bereikbaar is worden de meterstanden alsnog doorgegeven aan jouw energieleverancier. In het geval van een langdurige storing wordt er een signaal naar ons gestuurd om deze op afstand op te lossen.
Het kan voorkomen dat de energieleverancier meterstanden bij je opvraagt als deze ingediend moeten worden in de periode dat de slimme meter in storing staat.
De storing betreft alleen het uitlezen op afstand. Tijdens deze uitleesstoring wordt je energieverbruik wel correct gemeten en weergegeven op het display van de meter. Zodra de meter weer bereikbaar is worden de meterstanden alsnog doorgegeven aan jouw energieleverancier.
Staat de teller stil of is het display niet afleesbaar? Neem dan contact op met het algemene storingsnummer voor gas en stroom door te bellen met 0800-9009.
Heb je na het lezen van dit bericht nog vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer: 8.00 - 17.00 uur met 0546-836 666 of e-mail naar: info@coteq.nl. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur.