
Storing? Bel 0800-9009
Als je verbruik hoger is dan anders, dan vermoed je misschien dat je slimme meter stuk is of dat deze niet goed meet. We vertellen je graag welke stappen je in jouw geval kunt zetten om de oorzaak te achterhalen van het afwijkende verbruik, en of het misschien wel aan je meter ligt.
Als je twijfelt of je (slimme) meter goed werkt, draai dan eerst eens de gaskraan dicht en zet alle schakelaars om. Loopt de meter toch op, dan is er iets aan de hand. Is dat niet het geval, check dan of je werkelijke verbruik misschien tóch hoger is door bepaalde omstandigheden. Bekijk dan deze pagina waar je een stappenplan vindt om te achterhalen waarom je energieverbruik hoog is of afwijkt van normaal.
Je gasverbruik kan trouwens ook hoger zijn door een slecht onderhouden cv-ketel of een ketel die in een bepaalde stand op temperatuur blijft zodat je snel warm water hebt. Heb je verder sterk verouderde apparaten in huis? De prestatie daarvan kan verslechteren in de loop der tijd, waardoor het verbruik mogelijk steeds hoger uitpakt.
Zoek je meer informatie? Blader dan eens door onze veelgestelde vragen.
De slimme meter is uitvoerig getest op nauwkeurigheid. Lees meer als je twijfelt over de meterstanden.
Lees meerHet komt soms voor dat de standen van de elektriciteit in de verbruiksmanagerbij een uitleesstoring al zichtbaar zijn, maar de gasstanden nog niet. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerOf je wel of niet zelf de kosten moet betalen wanneer we je je meter laat ijken, hangt ervan af of blijkt dat deze inderdaad een afwijking vertoont. Lees verder voor uitgebreide informatie over het laten ijken van je meter.
Lees meer