Wij gaan de storing analyseren en contact opnemen met een externe partij om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. In de meeste gevallen kan dit op afstand gebeuren. Soms moet er een monteur langskomen om de meter te vervangen. 

Terugkoppeling op een melding

Heb je een storing gemeld en wacht je op een reactie? Onze terugkoppeling kan helaas wat langer duren, ook omdat we afhankelijk zijn van een externe partij. Intussen werken wij hard om de uitleesstoring zo snel mogelijk op te lossen. Lees ook over hoelang het kan duren.

Kan je iets doen als klant?

Je hoeft bij een uitleesstoring niets te doen. Jouw slimme meter heeft een (tijdelijke) storing, maar meet nog wel je verbruik. In veel gevallen lost de storing zichzelf na enkele dagen weer op. Zodra de meter weer bereikbaar is worden de meterstanden alsnog doorgegeven aan jouw energieleverancier. In het geval van een langdurige storing wordt er een signaal naar ons gestuurd om deze op afstand op te lossen. Dit kan zo'n 2 maanden duren. Zodra de meter weer bereikbaar is worden de meterstanden alsnog doorgegeven aan jouw energieleverancier. 

Denk je dat je meter stuk is?

Als je je afvraagt of je meter misschien toch stuk is, doorloop dan deze checklist

Alle vragen over uitleesstoringen