Het Baken in Almelo

Ik heb geen last van storingen en geen problemen met het bereik, waarom moet de meter dan toch vervangen worden?

Wij hebben in bepaalde meters recentelijk storingen aangetroffen en gaan daarom deze meters vervangen. Deze werken dus niet 100% van de tijd goed, zonder dat je dat ziet.

Lees meer
Hoe komt het dat de slimme meters in het Baken in Almelo slecht tot geen bereik hebben?

De slimme meters hebben geen tot slecht bereik omdat het signaal van de slimme meters wordt verstoord in het gebouw en in het appartement. Dit type meter werkt net als je mobiele telefoon en probeert contact te leggen met de zendmast. 

Lees meer
Wat gaan jullie doen aan de problemen met de energiemeters in appartementencomplex het Baken?

We gaan in juni de slimme meter vervangen door een conventionele meter. Zo zorgen we ervoor dat bewoners van het Baken in Almelo weer een meter hebben die goed functioneert en die aan alle eisen voldoet. Lees verder hoe dit precies zit.

Lees meer
Waarom vervangen jullie mijn slimme meter in mijn appartement in het Baken, deze werkt prima?

Wij gaan de slimme meters vervangen door conventionele meters omdat deze door de omstandigheden in het appartementencomplex niet altijd naar behoren werken.

Lees meer
Waarom krijg ik als bewoner van het Baken nu een digitale niet-slimme meter?

Je krijgt een digitale niet-slimme meter omdat de draadloze communicatie tussen de slimme meter en de zendmast verstoord wordt. Lees meer hoe dit zit.

Lees meer
Wanneer vervangen jullie de slimme meters?

Je ontvangt in mei een brief van de planning voor een afspraak in juni om de slimme meter om te wisselen door een conventionele meter. 

Lees meer
Wat is een conventionele digitale meter?

Een conventionele digitale meter is een digitale niet-slimme meter. Deze niet-slimme meter heeft een handig display waarop je je verbruik kan aflezen. 

Lees meer
Moet ik als bewoner van het Baken betalen voor de nieuwe meter?

Nee, we vervangen alle slimme meters in het appartementencomplex het Baken geheel kosteloos door conventionele meters.   

Lees meer
Wat betekent de vervanging voor mijn dubbeltarief / dynamisch tarief-contract?

Spijtig genoeg is het met de nieuwe meter die je krijgt niet mogelijk om zo'n contract af te sluiten. Deze kan namelijk niet op afstand worden uitgelezen en heeft maar 1 telwerk voor het bijhouden van het energieverbruik. 

Lees meer
Hoe krijg ik nu als bewoner in Het Baken straks inzicht in mijn verbruik?

Als je inzicht wilt hebben in je verbruik, dan moet je na het vervangen van de meter je meterstanden helaas zelf bijhouden.

Lees meer
Het mobiele netwerk lijkt weer goed te werken in het appartementencomplex, wat kan ik doen?

Als je in de loop der tijd merkt dat de problemen het mobiele netwerk in jouw appartementengebouw zijn verbeterd of opgelost, dan horen wij dat graag.

Lees meer