Storing? Bel 0800-9009
Hier vind je alle vragen over jouw gas- of elektriciteitsaansluiting, je energiemeter en alles wat daarmee samenhangt.
Heb je gezocht en staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze collega's.
Neem eerst contact op met je energieverancier als je vermoedt dat je slimme meter stuk is. Als zij geen problemen ervaren met de app of verbruiksmanager, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder wat je dan kan doen.
Lees meerDe slimme meter is uitvoerig getest op nauwkeurigheid. Lees meer als je twijfelt over de meterstanden.
Lees meerAls klant merk je geen verschil. Lees meer over een aantal verschillende type storingen met verschillende storingscodes die we onderscheiden.
Lees meerEen uitleesstoring is een storing waarbij er geen communicatie kan plaatsvinden tussen de app of je verbruiksmanager en de slimme meter.
Lees meerOntdek verschillende redenen waarom je gasmeter toch in de zomer gas verbruikt.
Lees meerJe energieverbruik kan om verschillende redenen hoog of hoger zijn dan anders. Lees verder voor meer informatie over mogelijke redenen voor een verhoogd energieverbruik.
Lees meerEen uitleesstoring heeft verschillende redenen. Het kan voorkomen dat het display van de meter stuk is of dat er slecht bereik is, waardoor er geen communicatie kan plaatsvinden.
Lees meerWat vervelend dat je de meterstanden niet ziet! We vragen je om eerst contact op te nemen met je energieverancier. Als zij geen problemen ervaren met de app, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder waar je dan terechtkunt.
Lees meerOf je wel of niet zelf de kosten moet betalen wanneer we je je meter laat ijken, hangt ervan af of blijkt dat deze inderdaad een afwijking vertoont. Lees verder voor uitgebreide informatie over het laten ijken van je meter.
Lees meerHet kan zijn dat er een uitleesstoring op de meter zit, waardoor de meterstanden van de slimme meter niet beschikbaar zijn in de app of verbruiksmanager van je energieleverancier. Lees verder via onderstaande link.
Lees meerWij gaan de situatie analyseren en contact opnemen met een externe partij om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. In de meeste gevallen kan dit op afstand opgelost worden. Soms moet er een monteur langskomen om de meter te vervangen. Lees ook meer over het oplossen.
Lees meerNee, het valt niet onder een urgente storing. Het is natuurlijk wel heel vervelend en doen er alles aan de storing zo snel mogelijk op te lossen.
Lees meerHet is lastig te zeggen hoelang het precies duurt. De oplossingen verschillen en kennen verschillende oplossingstijden. Houd in ieder geval rekening met 2 maanden.
Lees meerNee, dat is helaas niet mogelijk. Dit kunnen we ook niet op afstand voor je achterhalen.
Lees meerHet komt soms voor dat de standen van de elektriciteit in de verbruiksmanagerbij een uitleesstoring al zichtbaar zijn, maar de gasstanden nog niet. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerJa, het is mogelijk om een uitleesstoring op beide meters te hebben. De gasmeter is namelijk gekoppeld aan de elektriciteitsmeter.
Lees meerZodra de uitleesstoring is opgelost zie je je actuele meterstanden op het display van je slimme meter en ook in de app of verbruiksmanager van je leverancier verschijnen.
Lees meerDe meterstanden komen bij een uitleesstoring niet automatisch door, maar moet de energieleverancier bij jou opvragen. Dit gebeurt in ieder geval op het moment dat je energieleverancier de eindafrekening opmaakt.
Lees meerJe slimme meter meet je totale energieverbruik correct. Alleen worden je meterstanden bij een uitleesstoring niet automatisch doorgezet naar de app en/of de verbruiksmanager.
Lees meerEr is een overstap geweest naar een nieuw uitleessysteem, omdat de software van het oude systeem niet langer werd ondersteund door de softwareleverancier. Dit heeft helaas geleid tot uitleesstoringen van de slimme meters.
Lees meerDe slimme meters hebben geen tot slecht bereik omdat het signaal van de slimme meters wordt verstoord in het gebouw en in het appartement. Dit type meter werkt net als je mobiele telefoon en probeert contact te leggen met de zendmast.
Lees meerWe gaan in juni de slimme meter vervangen door een conventionele meter. Zo zorgen we ervoor dat bewoners van het Baken in Almelo weer een meter hebben die goed functioneert en die aan alle eisen voldoet. Lees verder hoe dit precies zit.
Lees meerWij gaan de slimme meters vervangen door conventionele meters omdat deze door de omstandigheden in het appartementencomplex niet altijd naar behoren werken.
Lees meerWij hebben in bepaalde meters recentelijk storingen aangetroffen en gaan daarom deze meters vervangen. Deze werken dus niet 100% van de tijd goed, zonder dat je dat ziet.
Lees meerJe krijgt een digitale niet-slimme meter omdat de draadloze communicatie tussen de slimme meter en de zendmast verstoord wordt. Lees meer hoe dit zit.
Lees meerJe ontvangt in mei een brief van de planning voor een afspraak in juni om de slimme meter om te wisselen door een conventionele meter.
Lees meerNee, we vervangen alle slimme meters in het appartementencomplex het Baken geheel kosteloos door conventionele meters.
Lees meerSpijtig genoeg is het met de nieuwe meter die je krijgt niet mogelijk om zo'n contract af te sluiten. Deze kan namelijk niet op afstand worden uitgelezen en heeft maar 1 telwerk voor het bijhouden van het energieverbruik.
Lees meerAls je inzicht wilt hebben in je verbruik, dan moet je na het vervangen van de meter je meterstanden helaas zelf bijhouden.
Lees meerAls je in de loop der tijd merkt dat de problemen het mobiele netwerk in jouw appartementengebouw zijn verbeterd of opgelost, dan horen wij dat graag.
Lees meer