Storing? Bel 0800-9009
Hier vind je alle vragen over jouw gas- of elektriciteitsaansluiting, je energiemeter en alles wat daarmee samenhangt.
Heb je gezocht en staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze collega's.
In de handleiding staat hoe je de standen voor verbruik en/of opwek van elektriciteit (in kilowattuur) of gas (in kubieke meters) kunt aflezen. Ontdek meer.
Lees meerOf je wel of niet zelf de kosten moet betalen wanneer we je je meter laat ijken, hangt ervan af of blijkt dat deze inderdaad een afwijking vertoont. Lees verder voor uitgebreide informatie over het laten ijken van je meter.
Lees meerHet kan zijn dat er een uitleesstoring op de slimme meter zit, waardoor zij de meterstanden niet op afstand kunnen uitlezen.
Lees meerWat vervelend dat je de meterstanden niet ziet! We vragen je om eerst contact op te nemen met je energieverancier. Als zij geen problemen ervaren met de app, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder waar je dan terechtkunt.
Lees meerMet een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.
Lees meerLees meer over de kosten als je alsnog een slimme meter wilt, terwijl je hem eerst geweigerd hebt.
Lees meerJa, dat kan. Zowel op de slimme gas- als de slimme elektriciteitsmeter kun je zelf je meterstanden op het display aflezen. Voor meer informatie over het aflezen van je slimme meter, lees verder.
Lees meerAls je als nieuwe bewoner een slimme meter wilt, kun je deze aanvragen en wordt een vergoeding gevraagd voor een prioriteitsaanvraag (€72,60 incl. btw voor beide meters), tenzij we hem actief bij je aanbieden om andere redenen.
Lees meerNee, we brengen geen kosten in rekening voor het administratief aan- of uitzetten van je slimme meter.
Lees meerJa, de meter verbruikt elektriciteit bij het uitlezen, maar daarvoor hoef je niet te betalen.
Lees meerMet een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.
Lees meerNee, de netbeheerder mag geen data ophalen uit je slimme meter als je deze administratief uit hebt laten zetten.
Lees meerBekijk de verschillende mogelijkheden die voor jou van toepassing zijn als je geen slimme meter meer wilt.
Lees meerDe slimme meter is een belangrijke voorbereiding op toekomstige ontwikkelingen. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerMet een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.
Lees meerEen conventionele digitale meter is een digitale niet-slimme meter. Deze niet-slimme meter heeft een handig display waarop je je verbruik kan aflezen.
Lees meerMet een slimme meter kunnen we de vraag naar en het aanbod van energie beter monitoren. Lees verder wat het jou precies oplevert.
Lees meerOntdek verschillende redenen waarom je gasmeter toch in de zomer gas verbruikt.
Lees meerJe energieverbruik kan om verschillende redenen hoog of hoger zijn dan anders. Lees verder voor meer informatie over mogelijke redenen voor een verhoogd energieverbruik.
Lees meerHet komt weleens voor dat we onaangekondigd bij je aan de deur komen voor een metercontrole of meteropname. Voor verdere informatie, lees verder.
Lees meerNee, dat is niet zomaar mogelijk. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerDe dagstanden worden opgeslagen in een beveiligde gezamenlijke database van de netbeheerders. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerHet slimme metersysteem is uitgebreid getest en beveiligd tegen inbraakpogingen (hacken).
Lees meerNee. Coteq Netbeheer meet alleen de uitwisseling van energie tussen je aansluiting en het net. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerHeb je de nota ontvangen en wijken je meterstanden teveel af, dan adviseren wij je om contact op te nemen met je energieleverancier.
Lees meerDe slimme meter is uitvoerig getest op nauwkeurigheid. Lees meer als je twijfelt over de meterstanden.
Lees meerNeem eerst contact op met je energieverancier als je vermoedt dat je slimme meter stuk is. Als zij geen problemen ervaren met de app of verbruiksmanager, verwijzen ze je naar ons door. Lees verder wat je dan kan doen.
Lees meer