Storing? Bel 0800-9009
Hier vind je alle vragen over jouw gas- of elektriciteitsaansluiting, je energiemeter en alles wat daarmee samenhangt.
Heb je gezocht en staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze collega's.
Ja, dat kan. Zowel op de slimme gas- als de slimme elektriciteitsmeter kun je zelf je meterstanden op het display aflezen. Voor meer informatie over het aflezen van je slimme meter, lees verder.
Lees meerIn de handleiding staat hoe je de standen voor verbruik en/of opwek van elektriciteit (in kilowattuur) of gas (in kubieke meters) kunt aflezen. Ontdek meer.
Lees meerNee, de netbeheerder mag geen data ophalen uit je slimme meter als je deze administratief uit hebt laten zetten.
Lees meerHet kan zijn dat er een uitleesstoring op de slimme meter zit, waardoor zij de meterstanden niet op afstand kunnen uitlezen.
Lees meerDe dagstanden worden opgeslagen in een beveiligde gezamenlijke database van de netbeheerders. Lees verder voor meer informatie.
Lees meerHeb je de nota ontvangen en wijken je meterstanden teveel af, dan adviseren wij je om contact op te nemen met je energieleverancier.
Lees meerDe slimme meter is uitvoerig getest op nauwkeurigheid. Lees meer als je twijfelt over de meterstanden.
Lees meerOf je wel of niet zelf de kosten moet betalen wanneer we je je meter laat ijken, hangt ervan af of blijkt dat deze inderdaad een afwijking vertoont. Lees verder voor uitgebreide informatie over het laten ijken van je meter.
Lees meer