Meterstanden

Waarom zie ik geen meterstanden of verbruiksgegevens in de verbruiksmanager of app?

Het kan zijn dat er een uitleesstoring op de meter zit, waardoor de meterstanden van de slimme meter niet beschikbaar zijn in de app of verbruiksmanager van je energieleverancier. Lees verder via onderstaande link.

Lees meer
Waarom wordt er in de zomer gasverbruik gemeten?

Ontdek verschillende redenen waarom je gasmeter toch in de zomer gas verbruikt.

Lees meer
Waarom heb ik een hoog energieverbruik?

Je energieverbruik kan om verschillende redenen hoog of hoger zijn dan anders. Lees verder voor meer informatie over mogelijke redenen voor een verhoogd energieverbruik.

Lees meer
Hoe weet ik of mijn meter goed werkt / meet?

De slimme meter is uitvoerig getest op nauwkeurigheid. Lees meer als je twijfelt over de meterstanden.

Lees meer
Hoe kan het dat de gasstand op mijn meter anders is dan in mijn verbruiksmanager?

Het komt soms voor dat de standen van de elektriciteit in de verbruiksmanagerbij een uitleesstoring al zichtbaar zijn, maar de gasstanden nog niet. Lees verder voor meer informatie.

Lees meer
Wie betaalt de kosten van een meter-ijking?

Of je wel of niet zelf de kosten moet betalen wanneer we je je meter laat ijken, hangt ervan af of blijkt dat deze inderdaad een afwijking vertoont. Lees verder voor uitgebreide informatie over het laten ijken van je meter.

Lees meer